onsdag 17. mars 2010

Dei mjuke hendane...


Kom hjem fra Kristiansand i dag etter å ha tilbrakt litt tid med slekta. Jeg er i ferd med å lage en ny dokumentarserie om bestemor! Fikk tatt masse bilder og video, samt lekt meg med min nye dingseboms, en Zoom H4n lydopptaker. Foreløpig er jeg veldig optimistisk for denne dokumentarserien, og selvfølgelig ekstra spent på reaksjonene fra familien. Flere bilder kommer snart, men jeg måtte bare hive meg over noen av bildene med en gang. Tipper det er flere som vil dele fascinasjonen min for hendene til bestemor. Hun blir 92 år ung nå 2.mai....disse hendene forteller om et langt liv! Spørsmålet er bare hva slags liv hun lever nå. Jeg tror jeg har bestemt at serien skal hete "Moving Grandma" - siden "Bestemor flytter" liksom ikke har samme svungen over seg, og heller ikke kan tolkes i like mange retninger, og selvfølgelig for å være litt sånn international. Utstilling blir i slutten av mai i Oslo. Flere opplysninger om utstillingen kommer senere.


Ingen kommentarer: